Czas trwania walki:
Mężczyźni i kobiety cztery minuty.
Punty
Akcje będą punktowane tylko na Ippon i Waza-ari.
Waza-ari nie sumują się.
Dwa waza-ari już nie będą zamieniane na Ippon (znika Waza-ari Awasete Ippon).
To co kiedyś było punktowane na Yuko lub Wa-zari, teraz będzie Wa-zari,
ważny jest upadek górnej części ciała i ułożenie łokcia, podwinięty łokieć wystarczy aby sędzia ocenił Waza-ari.
Trzymania
Czas Osae-Komi dla Waza-ari od 10 do 19 sekund, a Ippon to 20 sekund trzymania.
Walki nie zakończą już dwa Waza-ari, ponieważ nie ma Waza-ari Awasete Ippon.
Wynik techniczny
W regulaminowym czasie walki, można ją wygrać tylko przez akcję techniczną punktowaną (Waza-ari lub Ippon).
Kara lub kary nie spowodują wyłonienia zwycięzcy, wyjątkiem jest Hansokumake.
Złoty Punkt
W przypadku uzyskania tej samej liczby punktów zawody będą kontynuowane w Golden Score (o Złoty Punkt).
Wszelkie punkty i kary uzyskane do tej pory w regulaminowym czasie pozostaną na tablicy wyników.
Decyzja podczas walki o Złoty Punkt podawana jest poprzez różnicę punktów technicznych lub kary Shido.
Kary
Teraz będą trzy Shido, zamiast wcześniejszych czterech. Trzecia kara Shido staje się Hansokumake.
Leg grip według przepisów walki to atak, uchwyt lub blok poniżej pasa, skutkuje w pierwszym przypadku karą Shido – kolejne Hansokumake.
Uchwyty (Kumikata)
Aby uprościć sędziowanie w zakresie uchwytów które poprzednio były karane, nie będzie natychmiastowej kary za uchwyt np pistoletowy, kieszonkę lub krzyżowy.
Natomiast uchwyt taki będzie natychmiast karany Shido jeżeli jest stosowany w celu obrony lub nie będzie skutkować atakiem.
Duch judo
Jakiekolwiek działanie sprzeczne z duchem judo będą karane Hansokumake. np wychodzenie i wypychanie poza matę lub jakiejkolwiek próba unikania walki.
Bezpieczeństwo
Jeśli Uke będzie unikać lądowania na plecach przez ruch który jest niebezpieczny dla głowy, szyi lub kręgosłupa, powinien być ukarany Hansokumake (tzw. mostki).
Jest to Hansokumake niezgodne z duchem walki i skutkuje wykluczeniem z turnieju.
Lądowanie na obu łokciach jest uznawane za ważne i powinno być oceniane na Waza-ari.
Lądowanie na jednym łokciu jest nieważne i nie może być ocenione.
Rzut i kontratak
Po wykonaniu kontrataku kto pierwszy upada ten traci akcję
Jeżeli akcja techniczna będzie mogła zostać oceniona wynik zostanie podany.
Wszelkie akcje po upadku będą traktowane jako kontynuacja Ne-waza i nie mogą być policzone.
Judogi
Dla lepszej efektywności uchwytu judoga powinna być poprawiona a pas poprawnie zawiązany pomiędzy komendą Mate i Hajime.